Glädjen över Elgada

2015-04-07 ♥ 12:28:00
Igår efter att jag och Sofia varit hos Winnie så var det hem och slänga i sig en macka och sedan åka vidare till stall nummer 2. Inte visste jag att det skulle vara lika kämpigt som hos Winnie! Och publik hade jag med!
Elgada var pigg igår, väldigt pigg! Men gjorde det bästa av situationen och på slutet var hon jättefin i galoppen!
 
Det är det som är så roligt att rida Elgada. Jag har sådan motivation till henne, och även fast det kanske inte går toppenbra på ett ridpass så slutar jag när det går som bäst och längtar till nästa. Jag tyckte jättemycket om Shaini och jag red henne trots allt 4 år, men hon ger mig inte samma känsla som Elgada gör (eller Winnie för den delen heller). Och jag har ridigt Elgada cirkus 5 gånger, så det säger väll ganska mycket! Jag och Shaini har verkligen växt ifrån varandra och det kände jag i helgen när jag hade hand om henne när Susanne var i Göteborg. Det har tagit lite tid att inse det bara.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej förstår du växt och vill vidare .shinie är en underbar första häst och härlig trygg kuse . Men tyvärr har lilla ladyn fått fång står på boxvila i tio dagD nu till art börja med .🐴🌟💗🌸

2015-06-13 @ 06:25:57
Postat av: Susanne

Hej förstår du växt , men shinie är en klippa att börja med . Trygg o vänlig gör som man vill<3 men nu har stackars gumman fått fång :/ boxvila i tio dagar o börja med / susanne🐴🌸🌟🍃🐶🍃🐴🍃

2015-06-13 @ 06:29:42

Skriv något här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0